NIE INWESTUJ W ULOTKI, ZAINWESTUJ W ANALIZĘ

Wielu przedsiębiorców aby zdobyć klienta manipuluje ceną, zmienia produkt czy inwestuje w promocję. Działania te są oczywiście jak najbardziej słuszne, jednak jeżeli nie poprze się ich odpowiednią analizą rynku, produktu czy ryzyka, efekty podjętych decyzji mogą być widoczny dopiero po pewnym czasie. I o ile oczywiście efekt ten jest pozytywny to nie mamy się czym martwić, jednak jeżeli zainwestuje się wiele tysięcy w produkt, który nie sprzeda się „tak jak było w planach”, narażamy firmę na straty, a czasami nawet bankructwo.

Znajomość runku i klienta jest ważna

Przeanalizuj rynek – sprawdź czego potrzebują klienci. Nie pozwól sobie na zakup produktów, które aktualnie nie zaspokaja potrzeb Twojej grupy klientów. Dobierz odpowiedni produkt i ustal cenę – Gdy już wiesz czego potrzebują Twoi klienci, dobierz jakościowo i cenowo produkt, dedykowany danej grupie odbiorców. Unikniesz dzięki temu wielu nieporozumień i problemów. Gdy skupiasz się na portfelu budżetowym, nie kupuj produktów premium. Dobieranie ceny jest jednym z najistotniejszych elementów i również opiera się na strategii którą obierasz.

Zdobywaj wiedzę o swoich klientach

Zorientuj się jak sprzedawać swój produkt – Posiadanie odpowiedniego produktu i ceny nie da Ci nic, jeżeli nie dobierzesz odpowiednich kanałów sprzedaży. Sklep stacjonarny, sprzedasz internetowa, przedstawiciel handlowy itp. Musisz wiedzieć gdzie i w jaki sposób upłynniać swój towar. Pamiętaj, reklama dźwignią handlu – gdy masz już wszystko ustalone i gotowe, pamiętaj żeby powiedzieć o tym swoim klientom. Tam gdzie widać możliwości prędzej czy później pojawia się konkurencja, a z nią najlepiej walczyć udowadniając klientom, że to Twoje jest najlepsze. Dlatego pamiętaj o reklamie, która przekieruje klientów do Ciebie