Słownik

Słownik

Terminologia za bardzo skomplikowana?

Jesteśmy świadomi tego, że niektóre pojęcia mogą być dla Ciebie obce lub skomplikowane. Aby ułatwić Ci wyszukiwanie definicji lub pojęcia, które pojawi się w naszych tekstach opisowych, stworzyliśmy słownik. Dzięki niemu zrozumiesz terminologię i dokładniej zapoznasz się z ofertą. Na tej stronie znajdują się wszystkie pojęcia i ich definicje. Każda ze stron, która zawiera opis oferty, również posiada swój indywidualny słownik, gdzie znajdują się pojęcia występujące w tekście.

Wszelkie formy marketingu niestandardowego, które składają się na spójny przekaz marketingowy. Ambient Marketing to forma, która pozwala również na interakcję z użytkownikami, często przybiera formę gry miejskiej lub jest obecna w czasie np. happeningów.
Ślepota banerowa - Zjawisko polegające na odruchowym ignorowaniu przez użytkowników elementów witryn internetowych wyglądających jak reklamy.
Technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku marki. Aby technika była skuteczna, kreowany przekaz musi być spójny oraz kierowany do konkretnej grupy odbiorców.
Marketing szeptany - Działania marketingowe, których celem jest dotarcie z komunikatem reklamowym bezpośrednio do odbiorców za pomocą „spontanicznej” rozmowy.
Wezwanie do działania - Komunikat / przycisk na stronie internetowej lub landing page, którego zadaniem jest za pomocą prostego i jasnego przekazu skłonić użytkownika do wykonania pożądanej akcji.
SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych, przyjęto go jako standard szyfrowania na stronach WWW. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet.
Contentem można nazwać wszystkie elementy zawarte i widoczne na stronie internetowej. W procesie budowania pozycji witryny w wyszukiwarce niezwykle istotny jest unikalny content. Skopiowane treści negatywnie wpływają na pozycjonowanie strony i utrudniają zdobycie wysokich pozycji.
Marketing treści - Forma marketingu skupiająca się na prezentowaniu użytkownikom przekazów marketingowych w postaci treści. Obiegowa opina, głosi, że content, to tylko słowo pisane. Content marketing jednak opiera się na szeroko rozumianych treściach, w skład których wchodzą m.in. filmy wideo czy infografiki.
Technika copywritingu, której zadaniem jest zachęcić odbiorcę komunikatu do zakupu produktu bądź usługi.
System reklamowy Google wyświetlający reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania oraz na stronach internetowych partnerów biorących udział w programie Google AdSense.
Internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów internetowych udostępnione przez firmę Google.
Połączenie pozwalające na komunikację pomiędzy dwoma uczestnikami wymieniającymi się informacjami. W tym przypadku kanałami są wszystkie social-media oraz strony czy sklepy internetowe.
Ta część Strategii Komunikacji Marki przedstawia główny pomysł na markę – jej koncepcję, strategie pozycjonowania oraz cechy, jakie powinna posiadać, by wyróżniać się na rynku. Powinna się z nią zapoznać każda osoba, która uczestniczy w procesie zarządzania marką.
Moment, w którym anonimowy do tej pory odbiorca przekazu marketingowego ujawnia dane na swój temat poprzez wykonanie akcji będącej celem kampanii (np. założenie konta w serwisie, rejestracja na wydarzenie czy subskrypcja newslettera). Wygenerowane w czasie kampanii leady najczęściej są przekazywane do działu sprzedaży celem ich monetyzacji.
Pierwsza strona, na którą trafiają odbiorcy komunikatów marketingowych. Landing Page to może być zarówno jedna z podstron witryny internetowej, jak i oddzielna strona zbudowana wyłącznie na potrzeby kampanii marketingowej.
Zautomatyzowanie działań marketingowych i wykluczanie z procesu komunikacji udziału człowieka. Stosuje się np. w mailingach, które są ustawione do wysyłania automatycznych powiadomień, gdy użytkownik wykona pożądaną akcję na stronie internetowej.
Forma marketingu, która służy do przekazywania komunikatów marketingowych za pomocą internetu. Najpopularniejszą formą marketingu internetowego jest reklama bannerowa, e-mail marketing i social media marketing. Komunikaty w internecie nie podlegają ograniczeniom czasowym i terytorialnym.
Rodzaj reklamy internetowej, w której płatność jest naliczana za każde kliknięcie banner albo odnośnik, a nie za samo jej wyświetlenie. PPC - Pay per click
Proces zmiany strategicznych elementów należących do marki, np. logo czy używanej kolorystyki.
Forma reklamy polegająca na powtórzeniu przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową firmy lub sklep internetowy.
Szereg działań mających na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Słowa dobrane do odpowiednich algorytmów wyszukiwania przez grupę docelową. Służą lepszemu pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce internetowej oraz ułatwiają odnalezienie strony przez osoby zainteresowane danym produktem lub usługą.
Grupa mediów internetowych oraz aplikacji mobilnych, których zadaniem jest przekształcenie komunikacji w interaktywny dialog. Media społecznościowe to nie tylko Facebook i Twitter, ale także fora internetowe i grupy dyskusyjne oraz narzędzia mobilne – jak Snapchat – nieposiadające wersji „na komputery”.
Jest krótkim hasłem stale występującym z nazwą i logotypem. Jego głównym zadaniem jest informowanie, jaka jest domena działalności marki – jaką niszę zajmuje, co oferuje. Tagline nie musi być wymyślny – ważne, aby pełnił funkcję informacyjną, co jest ważne szczególnie w przypadku młodych marek, wchodzących dopiero na rynek.
Grupa docelowa - Określona przez reklamodawcę grupa ludzi, do których chce on dotrzeć ze swoim komunikatem.
Proces obejmujący gromadzenie danych i ich analizę w celu zaprezentowania rekomendacji dotyczących dalszych działań w internecie. Wnioski płynące z analizy mają za zadanie usprawnić działanie serwisu internetowego firmy oraz pozwolić podjąć decyzje dotyczące prowadzenia skuteczniejszych działań w sieci.

Copyright © 2017-2019 iseeyou-studio.pl